Tegoroczne projekty społeczne

W ramach kolejnej odsłony Olimpiady Praktycznej „Zwolnieni z Teorii” w naszej szkole powstało kilka grup projektowych, z których aż 6 zakwalifikowało się do III etapu, to znaczy po zaliczeniu testów i formularzy Inicjacji oraz Planowania, uczniowie otrzymali możliwość realizacji swoich pomysłów.

A oto sześć Wspaniałych Drużyn, wśród których bardzo cieszy duża reprezentacja klas pierwszych:

  • Projekt „Schronisko Książek”. Grupę trzecioklasistek, pod wodzą Hanny Tenderowicz, tworzą jeszcze: Oliwia Górna, Lena Hajduk i Aleksandra Stępień. Dziewczęta w projektowym zadaniu połączyły troskę o książki z opieką nad czworonożnymi przyjaciółmi. Dały się już poznać szkolnej społeczności m.in. jako organizatorki kiermaszu, a zebrane ze sprzedaży książek i ciast pieniądze chcą przekazać na rzecz sandomierskiego schroniska dla zwierząt.
  • Projekt „Równowartościowi” realizowany pod kierownictwem drugoklasistki Martyny Piekarskiej w zespole w składzie: Paula Nazar, Małgorzata Nowak, Lena Półgrabia, Nyengeterai Madembo. Drużyna pragnie zwalczać dyskryminację poprzez szerzenie informacji na temat tragicznych jej skutków.
  • Projekt „Brzęcząca harmonia”. Nad jego realizacją czuwają: Oliwia Piwińska (jako kierownik), Jagoda Babińska, Emilia Kutowicz, Emilia Mikuła. Pierwszoklasistki postawiły sobie za cel nagłośnienie niezwykle ważnego problemu odbudowy naturalnego środowiska pszczół.
  • Projekt „NaZdrowie” realizują także uczennice klas pierwszych: Wiktoria Dziadura (szefowa zespołu), Urszula Dybus, Natalia Gazda, Julia Barnaś, Lena Kwarciany i Wiktoria Kicińska. Chcą dążyć do uświadomienia ludziom, jak ważne jest regularne wykonywanie badań oraz jak jest istotna profilaktyka w zapobieganiu chorobom.
  • Projekt „StudyCentrum” kierowany przez Antoninę Lis, w drużynowym składzie: Antonina Dąbrowska, Martyna Łukaszek, Szymon Preisner, Aleksander Przybysz. Pierwszoklasiści pragną dotrzeć do młodzieży z całej Polski. Pomogą znaleźć młodym ludziom „pomysł na siebie”, odrywając ich od bezmyślnego funkcjonowania w mediach społecznościowych, na rzecz rozwoju i zainteresowania nauką.
  • Projekt „Dys-funkcja: czyli dodatkowe zdolności”. Grupa pierwszoklasistek: Oliwia Rolek (szefowa), Alicja Madetko, Aleksandra Szczuchniak – pragnie zmienić sposób odbioru przez otoczenie osób z dysfunkcjami.

Przechodząc kolejne etapy pracy projektowej, młodzież zdobywa liczne umiejętności praktyczne, ma również poczucie sprawczości oraz otrzymuje międzynarodowe certyfikaty z zarządzania, brane pod uwagę w rekrutacji na prestiżowe uczelnie. Najwyżej punktowane projekty mogą także powalczyć o dodatkowe trofea: Złote, Srebrne lub Brązowe Wilki. Wszyscy finaliści i laureaci olimpiady z całej Polski spotykają się pod koniec roku szkolnego na Wielkim Finale w Warszawie, by wspólnie celebrować sukces oraz poznać ludzi podobnie zaangażowanych, równie aktywnych społecznie jak oni.

Gratulujemy uczniom, którzy w tym roku zapragnęli zrobić coś więcej dla innych i dołączyli do zacnego hetmańskiego grona społeczników. Dziękujemy także, że swoją energią i dobrem dzielicie się w coraz większej grupie Zwolnionych z Teorii. Trzymamy za was kciuki w realizacji postawionych zadań! Powodzenia!!!(rd)