Kółko języka angielskiego

Piatek | 18:30 | SALA : PLATFORMA ZOOM

Prowadzący: Marta Wciseł

Kręci Cię angielski? To, co na lekcjach, to za mało? Jesteś bardzo dobry, a chcesz być lepszy? Jesteś gotów poświęcić godziny na zgłębianie tajemnic historii, kultury, geografii i tym podobnych zagadnień związanych z krajami angielskiego obszaru językowego oprócz mega intensywnej pracy nad językiem samym w sobie? Jeśli odpowiedziałeś/łaś „tak” na te pytania, to kółko olimpijskie z języka angielskiego jest dla Ciebie.

Dlaczego? Dlatego, że aby przygotować się do OJA nie wystarczy tylko „znać angielski”. Trzeba żyć angielskim, oddychać angielskim, być angielskim.

Dlaczego? Dlatego, że co prawda na etapie eliminacji szkolnych (w których można wywalczyć awans do etapu II, czyli okręgowego) test składa się z 60 punktów, podzielonych po połowie między gramatykę i słownictwo i od lat wykorzystuje się w nim standardowe techniki używane w testach szkolnych: transformacja i parafraza zdań lub fraz, wstawianie, wielokrotny wybór i tłumaczenie, to wobec stale rosnącej liczby uczestników, konkurencja na tym etapie jest bardzo silna co oznacza, iż nawet dobry uczeń może mieć kłopoty z awansem (http://oja.wsjo.pl/informacja-o-testach/).

Co prawda uczeń przystępujący do I i II etapu zawodów powinien wykazać się znajomością materiału językowego zawartego w programach nauczania języka angielskiego w szkole średniej, ale jednocześnie ponadto winien wykazać się wiadomościami z zakresu zagadnień współczesnych, historii i literatury Anglii i USA. Na stronie OJA znajduje się lista pozycji, które mogą ułatwić przygotowanie się do II i III etapu Olimpiady (http://oja.wsjo.pl/bibliografia/). Co więcej, zaleca się również czytanie tygodników krajowych i zagranicznych informujących o wydarzeniach politycznych, gospodarczych i kulturalnych. Materiał szkolny dotyczący polskiej oraz światowej literatury, kultury i życia politycznego również obowiązuje.

Natomiast test II etapu jest zbliżony, pod względem trudności, do wymagań jakie stawiane są kandydatom na studia na filologię angielską. Uczestnicy etapu II rozwiązują dwa testy gramatyczne (wielokrotnego wyboru i tłumaczeniowy), test słownictwa (wstawianie słów w luki), test czytania oraz globalny test luk (cloze test). Ostatnim składnikiem zestawu jest test wiadomości kulturowych (wielokrotny wybór), który dzieli się na część amerykańską i brytyjską (http://oja.wsjo.pl/informacja-o-testach/).

Zestaw finałowy (czyli etapu III) składa się z testu rozumienia ze słuchu, gramatycznego testu tłumaczeniowego, testu słownictwa, testu czytania oraz testu luk. Oczywiście poziom trudności testu znacznie przewyższa poziom wymagań przy rekrutacji na studia filologiczne (http://oja.wsjo.pl/informacja-o-testach/).

Sounds good? Undoubtedly! Jeśli jesteś gotowy podjąć takie wyzwanie, ja jestem gotowa by towarzyszyć Ci w tej drodze. Spędzimy fantastyczne godziny nad rozkminami gramatycznymi i leksykalnymi. Przeczytasz, być może, kilka fajnych książek i pochylisz się nie raz, nie dwa nad kulturówką.

So, see you there!