Mazurskie wspomnienia

W dniach 8 – 12 maja uczniowie  klas 1b, 1c, 1d oraz 2c, 2d wraz z wychowawcami mieli okazję udać się na wycieczkę na malownicze Mazury, a dokładniej do Mikołajek. Urokliwe miasto zwiedziliśmy w pierwszym dniu pobytu podczas wspólnego spaceru. We wtorkowy ranek wybraliśmy się na spływ po pięknej rzece Krutyni, skąd można było podziwiać mazurskie krajobrazy. Po spływie zawitaliśmy do wioski Galindów, gdzie przewodnicy przybliżyli kulturę plemion, które kiedyś zamieszkiwały te rejony, a ochotnicy mieli możliwość przebrania się za plemiennych wojowników. Podczas wieczornego grilla wzmocniliśmy siły, jedząc pyszny posiłek. Trzeciego dnia udaliśmy się do Giżycka,  by zwiedzić twierdzę Boyen – ważny obiekt militarny, który nigdy nie został zdobyty przez wroga. Spacer po molo zapewnił nam bliższy kontakt z mazurską naturą, natomiast wieczorna dyskoteka z DJ-em i wspólny taniec belgijki pozwoliły odpocząć po dniu pełnym wrażeń. W czwartek zobaczyliśmy Mazury z historycznej perspektywy. Najpierw przenieśliśmy się do XIV wieku, kiedy to rozpoczęła się budowa krzyżackiego zamku w Rynie, kolejnego punktu programu naszej wycieczki. Następnie zatrzymaliśmy się w Leśniewie, gdzie znajduje śluza na Kanale Mazurskim, przypominająca o obecności III Rzeszy na ziemiach odzyskanych. Potem zwiedziliśmy bunkry w Mamerkach, czyli kompleks 30 obiektów niemieckiego Dowództwa Wojsk Lądowych. Ostatnią atrakcją był rejs statkiem pirackim „Perłą Mazur” po Jeziorze Mikołajskim i Śniardwy, podczas którego mogliśmy podziwiać majestatyczne widoki i piękno wód mazurskich. W piątek po śniadaniu nadszedł czas pożegnania z Mikołajkami, wyruszyliśmy w drogę powrotną, by wieczorem bezpiecznie wrócić do domu. Wspomnienia z podróży na zawsze będą przypominać miło spędzony czas na łonie natury w gronie przyjaciół.