O tutoringu
Tutoring to metoda indywidualnej pracy z uczniem, oparta na długofalowym wsparciu jego rozwoju, talentów i zainteresowań. Wywodzi się z tradycji akademickiej Oxfordu i Cambridge, gdzie profesorowie prowadzili zajęcia indywidualne, wspierając rozwój intelektualny i moralny studentów.
W szkołach tutoring pomaga uczniom w rozwoju osobistym, planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz w osiąganiu samodzielności. Łączy nauczanie z wychowaniem, uwzględniając różne środowiska życia ucznia i wspiera ideę edukacji spersonalizowanej.
Nie jest to przedmiot ani forma korepetycji, lecz cykl regularnych spotkań tutora z uczniem, opartych na dialogu, zaufaniu i zaangażowaniu obu stron.
Tutoring szkolny to również rekomendowaną przez KCPU realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. „Zobacz emocje — realizacja projektów i programów edukacyjnych, wychowawczych, interwencyjnych oraz profilaktycznych opartych na podstawach naukowych, w tym programów profilaktyki uniwersalnej, wskazującej i selektywnej”, w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025. Projekt finansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wdrażanie tutoringu szkolnego realizowane jest przez ITS, a sam Instytut objęty jest patronatem merytorycznym Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie, który prowadzi działania badawcze (ewaluacyjne) dowodzące efektywności tutoringu szkolnego.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z TUTOREM lub dyrekcją szkoły.


